Cum pornim la drum cu instalatia de AC?

Daca masina este parcata in soare, daca culoarea ei este inchisa, temperatura interioara ajunge la valori insuportabile. Cum procedam ca sa putem porni la drum? Deschidem repede toate geamurile, pornim motorul, pornim instalatia de climatizare pe ventilare, ajutand scaderea temperaturii in habitaclu. Pornim la drum si lasam inca geamurile deschise, pentru a creea curentul de aer necesar aerisirii si scaderii in continuare a temperaturii. Dupa cateva minute, putem inchide geamurile, si pornim climatizarea pe "rece".

Caldura din masina, vara

Daca sistemul este de tip "climatronic" putem fixa temperatura dorita si lasam sistemul sa-si faca treaba. Daca fixam temperatura dorita pe LOW, inseamna ca racirea se va face continuu, fara a face nici un reglaj de temperatura (termostatare). In acest mod, vom ajunge sa tusim si chiar sa capatam un guturai. Este preferabil sa reglam temperatura la o valoare convenabila, care sa nu fie prea scazuta! Astfel, functionarea compresorului de AC este rationala, iar noi nu vom fi supusi unui soc termic prea important, cand vom iesi din habitaclul racit, afara - la temperaturi de peste 30 'C.

Daca sistemul de climatizare este manual, trebuie sa avem grija sa reglam viteza ventilatorului astfel ca dupa un timp, debitul de aer rece sa fie mai mic, evitand imbolnavirea. De asemenea, trebuie sa corelam viteza ventilatorului de aer cu temperatura realizata! Cu cat setam pe viteza mai mare, cu atat mai putin racit va fi aerul introdus in habitaclu.
Atentie la socurile termice! Nu este deloc sanatos sa intram de la temperaturile de afara, care pot depasi 40'C, intr-un habitaclu unde sunt 20'C si unde prin grilele de aer soseste aer rece!
Trebuie sa avem in vedere moderatia, in acest caz, fixarea unei temperaturi convenabile, care poate fi 25-26'C. Scaderea temperaturii in habitaclu are loc dupa un timp, necesar racirii traseelor de aer ale instalatiei de climatizare, trasee care erau incinse la temperatura mediului.

Functionarea instalatiei de AC

Daca sistemul raceste repede si bine, este clar ca nu avem probleme. Daca insa aerul care iese prin grile este doar o idee rece, si indifferent de turatia motorului, temperatura aerului nu scade, atunci putem sa tragem concluzia ca sistemul frigorific are probleme! Daca avem dubii cu privire la acest lucru, putem folosi un termometru pe care il tinem la iesirea aerului din grilele din bord, in timp ce ventilatorul si aerul conditionat este setat pe rece. Temperatura trebuie sa scada dupa cateva minute, la 3-8 'C. Daca nu se intampla acest lucru, inseamna ca sistemul nu functioneaza corespunzator, sau nu functioneaza deloc. Ridicati capota motorului, si apoi cu motorul pornit, ascultati ce se aude cand porniti AC. Daca se aude un zgomot metalic, inseamna ca a pornit compresorul.

Daca compresorul a pornit, dar nu "face" frig, trebuie verificata instalatia, la atelier! Cauzele posibile sunt :
- de cele mai multe ori, pierderea "freonului" din instalatie, printr-o supapa neetansa;
- defectarea compresorului.

Daca compresorul nu porneste (nu se aude nici un zgomot cand se cupleaza AC), cauzele posibile pot fi:
- lipsa "freonului" din instalatie(a fost pierdut tot freonul)
- nefunctionarea ambreiajului compresorului de AC-acest lucru poate proveni din nealimentarea cu tensiune, sau din defectarea electromecanica ;
Atentie! Pentru vehiculele cu aer conditionat manual, neactionarea butonului de pornire a ventilatorului, face imposibila pornirea compresorului (AC).

Sfaturi de utilizare a sistemului de Aer Conditionat 

Sistemul dumneavoastra de AC poate sa contina sau nu un filtru asa zis de polen, sau carbon, care are rolul filtrarii aerului ce intra in habitaclu. Acest filtru ajuta pe cei alergici la polen sau praf, sa suporte curentul de aer din exterior.
Daca aveti filtru de polen, acesta va poate crea si anumite neplaceri: -daca filtrul este colmatat cu praf, aerul va fi impiedicat sa intre in habitaclu.Ventilatorul nu va putea asigura debitul normal de aer. -la trecerea aerului prin filtru si elementul racitor(evaporator), se formeaza niste microorganisme, care produc prin descompunere, un miros neplacut.
Pentru remedierea acestor probleme, intretineti periodic instalatia de climatizare! Asta inseamna inlocuirea frecventa a filtrului de polen, (nu mai mult de 10-15.000 km sau un an), combinat cu spalarea evaporatorului cu aparatura speciala, (realizabila numai in atelier), prin care se indeparteaza microorganismele si resturile ramase acolo).

Folositi instalatia de AC nu numai in timpul verii! Dezaburirea cea mai eficienta a parbrizului si a geamurilor laterale, se face prin folosirea sistemului de AC pe "rece" (sistemele climatronic fac acest lucru, in mod automat, daca este actionat dezaburire-auto), chiar daca este toamna sau iarna. In aceste anotimpuri, trebuie sa utilizam minimum 10min sistemul, pentru a fi tinut in stare optima! Folosind din timp in timp sistemul de AC pe "rece", asiguram si functia de intretinere a compresorului, care include pastrarea uleiului din "freon" si a "freonului "in parametrii optimi. Condensorul este o componenta importanta a sistemului de AC, aflat in fata radiatorului de apa al motorului. Prin pozitia sa, este expus colmatarii cu praf, noroi, insecte, etc. Prin intretinerea sistemuluin de AC se include si spalarea cu jet de apa a acestui schimbator de caldura. Astfel vom avea un sistem care ne va asigura o calatorie placuta si confortabila!


Retineti insa ca nu trebuie sa cadem in niciuna dintre extreme: nici sa menajam sistemul de AC, folosindu-l numai cand este foarte cald, nici sa folosim tot timpul sistemul de AC pe temperatura minima! Cresterea consumului de carburant este un fenomen normal, ca si scaderea performantelor dinamice ale masinii, in timpul functionarii AC. Insa folosirea AC ne aduce un supliment de confort si chiar siguranta rutiera. Daca trebuie sa alegeti, preferati intotdeauna o masina dotata cu aer conditionat!

Sfaturi utile - Ultimele materiale
avantaje colina ocazie

Pentru Buy-back/ Trade-in:

Preluare rapida si evaluare gratuita a vechiului autovehicul in 2 locatii.

Discounturi substantiale la achizitia unui nou autovehicul.

Pretul de achizitie se stabileste impreuna cu clientul, in functie de: evaluare, anul de fabricatie si nr. km rulati.

Finantarea noului autovehicul in sistem leasing, prin intermediul Colina Finance, precum si a asigurarii acestuia (RCA si Full-Casco).

Pentru cumparatorii de autovehicule rulate:

Parc de autovehicule rulate, diverse marci, in continua schimbare (posibilitate test-drive)

Garantie 12 luni pentru cutie si motor sau garantia de fabrica data de producator.

Colina Finance este un nou serviciu oferit de Colina Motors, prin care clientii pot beneficia de finantare in sistem leasing pentru achizitia unui autovehicul nou (Ford sau Merecdes-Benz) sau second-hand (orice marca), precum si de asigurarea acestuia (RCA si Full-Casco).

avantaje colina finance, colina motors
oferta zilei de la colina ocazie, colina motors
oferta zilei de la colina ocazie, colina motors
alte site-uri colina motors
Colina MotorsFordMercedes BenzHyundai
Copyright © Colina Motors 2009 - 2017 - Termeni si Conditii / Confidentialitate